Marknadsförarens guide till verkligheten

av Magnus Linde och Rikard Lundberg
Marknadsundersökningar är ett bra redskap när de används på rätt sätt och vid rätt tillfälle. Rätt utförda kan de skapa djupare kunskap om både marknad och kunder, och vara ett verktyg för att följa hur företagets marknadsföringsaktiviteter påverkar kundernas beteende, medvetenhet och attityder. Men hur gör man?
Marknadsförarens guide till verkligheten visar hur man kan arbeta strukturerat med marknadsundersökningar, och hur man kan använda olika metoder för att få konkret utdelning på de undersökningsinsatser man genomför.

Reklam och PR som ger effekt

av Magnus Linde och Ulf Dahlqvist
Ger din kommunikation effekt?
Kommunikation är inte ett självändamål, utan ska utgå ifrån och bidra till företagets övergripande affärsmål. Företagets kommunikation ska skapa värden, den ska skapa lönsamhet. Men hur gör man - vad krävs för att
lyckas med sin kommunikation, vad krävs för att den ska få genomslag i praktiken?
Reklam och PR som ger effekt ger svaren. Det är en bok som visar hur man arbetar strukturerat med sitt varumärke och sin kommunikation - och hur man får konkret utdelning på sina kommunikationsinvesteringar.

Reklameffekter: Strategi, utformning och medieval

av Magnus Linde och Ulf Dahlqvist
För att bygga en säkrare väg till lönsamma kommunikationsbeslut måste man kunna styra effekten av kommunikationen. Därför är det viktigt att ha en struktur och ett tydligt mål att arbeta utifrån. Den här boken handlar om just detta - hur man arbetar strukturerat med sin kommunikation.

Den första upplagan av Reklameffekter tilldelades 2002 ett hedersomnämnande för Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund. I denna tredje reviderade upplaga har exempel förnyats och statistik uppdaterats. 
  • Boken är slutsåld på förlaget men finns att låna på bibliotek
  • Enstaka begagnade exemplar finns iblandäven att köpa på t.ex. Bokbörsen.se
 

 

© Copyright Manolima